Horror w Arkham: Widmo nad Innsmouth – recenzja

horror-w-arkham-widmo-nad-innsmouth„W Innsmouth, całej okolicy i pobliskich miastach bezustannie szeptano na ten temat, ale nie dzielono się tymi uwagami z nikim z zewnątrz. Pewnie przez całe stulecia rozprawiano o zamierającym i opustoszałym Innsmouth i choćby wymyślono coś nowego, nie mogłoby to dorównać temu koszmarowi, o jakim napomykano i szeptano od lat. Wiele powodów przyczyniło się do skrytości tutejszych ludzi, toteż nie było sensu wywierać na nich presji. Poza tym, tak naprawdę to niewiele widzieli, gdyż rozległe, słone bagniska, puste i bezludne, odstraszały od Innsmouth okolicznych mieszkańców, tych od strony lądu.”

Widmo nad Innsmouth to kolejne duże rozszerzenie do gry Horror w Arkham. Zostało wydane oryginalnie w 2009. W Polsce ukazało się dopiero 4 lata później. Nawiązuje ono bezpośrednio do opowiadania Lovecrafta pod tym samym tytułem. planszaNie trudno się domyśleć, że dodatek wprowadza nową planszę dzięki której rozgrywka rozrasta się do naprawdę dużych rozmiarów (jeśli gramy ze wszystkimi rozszerzeniami – w sumie to są już 4 plansze). Przedstawia ona wioskę Innsmouth leżącą u wybrzeży Massachusetts. Najbogatszą rodziną w niej są Marshowie. W trakcie gry przyjdzie nam się spotkać z kilkoma jej przedstawicielami. A nawet będziemy mogli zagrać Silasem Marshem jako badaczem. Przez lata jego rodzina dbała o dobrobyt sąsiadów, ale dopiero teraz okazuje się jakim kosztem. wygląd z InnsmouthAlbowiem z głębin wychodzą na powierzchnię przeraźliwe Istosty, które nie cofną się przed niczym. Dodatkowo nigdy nie wiadomo czy rodzina naszego badacza nie miała przodków w tej wiosce i czy nagle się nie okaże, że my także posiadamy wygląd Innsmouth – wyłupiaste oczy, wąską głowę, a skóra jest chropowata i pokrywa się parchami.

W Innsmouth badacze niestety nie spotkają sprzymierzeńców, a jeśli poziom paniki wzrośnie zbyt wysoko to rozpoczną się aresztowania. worteksyDodatkowo w każdej chwili z morza mogą wyłonić się Istoty z Głębin, a potwory wpaść w worteksy, co niestety powoduje panikę u miejscowych. Na szczęście z pomocą przybywają nowi badacze. I to w ogromnej liczbie jak na dodatek, bo aż 16! Oczywiście zaraz za nimi pojawia się także 8 Przedwiecznych (dwóch ma swoje własne żetony), 2 Heroldów (jeden z nich ma dodatkową talię) i 32 potwory. Nowe są także żetony buntu, które pojawiają się na torze Buntu Istot z Głębin. Gdy ten tor się zapełni Przedwieczny od razu się Przebudzi i będziemy musieli z nim walczyć. Ale jest sposób by to odwlec. Na planszy znajdziemy też tor Nalotu Federalnych na Innsmouth. Jeśli go wypełnimy wskazówkami wszystkie żetony buntu zostaną zdjęte ze swojego toru.

Ostatnią nowością są karty historii osobistych Badaczy. Do każdej postaci są przypasowane dwie takie karty. Na jednej znajdziemy krótki opis historii danej osoby i warunki odniesienia Sukcesu bądź Porażki. Każdy wynik każe wprowadzić do gry kartę z odpowiednim efektem, który będzie towarzyszył badaczowi już do końca gry. Sprawia to że każdy badacz staje się jeszcze bardziej unikatowy.

Poza tym w pudełku znajdziemy jeszcze tradycyjnie karty Spotkań z Obszarów, Mitów, Bram i Wątku Przedwiecznego. Nie wprowadzają one całkiem nowej historii, a jedynie nawiązują do tego co się dzieje w wiosce. No i powiększają już naprawdę duże stosy niektórych talii. Mimo to dodatek jest naprawdę ciekawy i zapewnia wiele emocjonujących rozgrywek. Jedyny minus jaki zaczyna się pojawiać to brak miejsca na rozłożenie całej gry.

Ciekawostka: Niedawno zapowiedziano powstanie filmu na podstawie opowiadania Widmo nad Innsmouth. Informacje na ten temat znajdziecie na stronie:

http://www.hplovecraft.pl/2015/09/17/widmo-nad-innsmouth-zostanie-zekranizowane/

zaś poniżej zwiastun tego filmu:

 

Zawartość pudełka:

  • 1 Instrukcja
  • 1 plansza
  • 16 kart postaci Badaczy
  • 16 znaczników Badaczy
  • 16 plastikowych podstawek pod znaczniki Badaczy
  • 96 kart Osobistych Historii
  • 8 arkuszy Przedwiecznych
  • 2 arkusze Heroldów
  • 36 kart Obszarów Arkham
  • 42 karty Obszarów Innsmouth
  • 36 kart Mitów
  • 16 kart Bram
  • 24 karty Wątku Przedwiecznych
  • 10 kart Wyglądu Innsmouth
  • 12 małych kart Pyłu
  • 32 żetony Potworów
  • 2 znaczniki Obszarów Wodnych
  • 6 żetonów Buntu Istot z Głębin
  • 1 żeton Zhara
  • 8 żetonów Oblicza Ghatanothoa

 

Liczba graczy: 1-8 osób
Wiek: od 14 lat
Czas gry: 60-270 minut
Cena: od 147 zł
Ilość rozegranych partii: 15+
 
Plusy:
  • Nowe ciekawe lokacje
  • Wiernie oddany klimat opowiadania
  • Nowe karty do podstawowych talii
  • Karty historii postaci

Minusy:

  • Brak

 

OCENA: 10/10

Reklamy

Jedna uwaga do wpisu “Horror w Arkham: Widmo nad Innsmouth – recenzja

  1. Pingback: Level #5 complete (11.01.2016 – 24.01.2016) | Level Up Strefa

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s