Horror w Arkham: Czarna Koza z lasu – recenzja

czarna_koza_z_lasuMrok znów się zbliża do Arkham. Tym razem jednak w postaci kultystów, którzy postanowili w okolicy miasteczka przeprowadzić kilka krwawych rytuałów. W związku z tym w Arkham coraz częściej słychać o zaginionych osobach, a nad okolicznym lasem co noc wznosi się dym plugawych ognisk. Kultyści próbują przyzwać ze snu Przedwiecznego, który pogrąży świat w mroku i cierpieniu. Na szczęście są ludzie, którzy postanowili przeniknąć do tego świata i spróbować powstrzymać od środka zagrażającą nam zagładę.


Czarna koza z lasu to niedawno wydany (w styczniu 2016) dodatek do gry Horror w Arkham. Jest to ostatni dodatek do Arkham Horror jaki pojawi się na naszym rynku. Co ciekawe w oryginale pojawił się już w 2008 roku i był piątym dodatkiem do tej gry. Czarną kozę z lasu znajdziemy w małym pudełku, w którym znalazło się ponownie kilka nowości oraz uzupełnień do wcześniejszych talii.

Idąc od początku – nowości. Są to oczywiście talie związane z Czarną kozą. Znajdziemy w nich między innymi karty Członkostwa w Kulcie „Jednego z Tysiąca”. karty Czarnej KozyDziałają one na tej samej zasadzie co członkostwo w Loży Srebrnego Świtu. Odbywając spotkanie w trzech lokacjach w Arkham Badacze zamiast normalnego spotkania mogą rozpatrzyć spotkanie Kultu. W jego ramach biorą kartę z kolejnej nowej talii: Spotkań Kultu. Dzięki temu dowiedzą się czy udało im się zinfiltrować tajemniczą grupę. W trakcie tych specjalnych spotkań może też się Badaczom przytrafić, że będą musieli pociągnąć kartę Zepsucia. Są ich dwa rodzaje: zielone (delikatniejsze) i czerwone (mniej przyjemne). Dopóki istnieją zielone karty to z nich korzystamy. Czerwone wchodzą do gry dopiero po wykończeniu wcześniejszej talii. Mimo intensywnych kilku rozgrywek z tym rozszerzeniem nie udało nam się za bardzo wykorzystać nowych kart. Bardzo ciężko jest trafić na spotkanie, w którym uda nam się w końcu dostać kartę Członkostwa, więc pozostałe karty połączone z Kultem nie pojawiają się prawie wcale w grze. A szkoda.

herold - czarna koza z lasuKolejną nowością jest oczywiście kolejny Herold. A kto inny mógłby nim być w tym dodatku jak nie właśnie Czarna Koza z lasu. Włączenie jej do rozgrywek zdecydowanie utrudnia grę. Pojawia się dwa razy więcej potworów, a za zabijanie niektórych z nich możemy dostać kartę Zepsucia (jedyny sposób w jaki udało nam się skorzystać z tych kart). Do tego przygotowanie do gry z tym Heroldem zajmuje odrobinę więcej czasu, gdyż należy wyciągnąć z całkiem już sporej puli wszystkie potwory z symbolem sześciokąta.

A żeby nie było zbyt lekko, to twórcy dołożyli do pudełka jeszcze karty karty trudnościPoziomu Trudności: 2 obniżające trudność, 1 która reprezentuje standardową rozgrywkę i 2 które podnoszą nasze męki do poziomu extra hard. Plus dostaliśmy jeszcze parę świeżych potworów i po kilka kart do talii z poprzednich dodatków. Dzięki temu karty Bram i Mitów mają już wysokość wieży Eiffla. Z jednej strony jest to fajne, bo nowe karty (!), ale z drugiej tasowanie tych stert staję się udręką, zwłaszcza dla małych dłoni.

Szczerze powiedziawszy myśleliśmy, że Czarna Koza z Lasu da nam ciut więcej frajdy. Sporo kart wydaje się totalnie nie wykorzystanych, a szkoda bo mogłyby wprowadzić wiele ciekawych fragmentów historii, gdyby można je było łatwiej zdobyć. No ale cóż, to przecież Arkham – tu nic nie przychodzi łatwo. Mimo wszystko dodatek i tak jest extra.

Zawartość pudełka:

  • 90 kart Badaczy:
    • 11 kart Przedmiotów powszechnych
    • 11 kart Przedmiotów unikatowych
    • 4 karty Zaklęć
    • 8 kart Członkostwa w Kulcie „Jednego z Tysiąca”
    • 16 zielonych kart Zepsucia
    • 16 czerwonych kart Zepsucia
    • 24 karty Spotkań Kultu
  • 88 kart Przedwiecznych:
    • 36 kart Obszarów Arkham
    • 24 karty  Bram
    • 23 karty Mitów
    • 5 kart Poziomu trudności
  • 1 arkusz Herolda
  • 9 żetonów potworów

 

Liczba graczy: 1-8 osób
Wiek: od 14 lat
Czas gry: 60-270 minut
Cena: od 90 zł
Ilość rozegranych partii: 7+
 
Plusy:
  • Nowe talie związane z Kultem
  • Nowe karty do podstawowych talii
  • Nowy Herold

Minusy:

  • Słabe wykorzystywanie kart związanych z Kultem

 

OCENA: 8/10

Reklamy

Jedna uwaga do wpisu “Horror w Arkham: Czarna Koza z lasu – recenzja

  1. Pingback: Level #6 complete (25.01.2016 – 07.02.2016) | Level Up Strefa

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s