Horror w Arkham: Czyhający w progu – recenzja

czychajacy_w_proguW Arkham nie ma czasu na odpoczynek. Każdy dzień przynosi nowe niebezpieczeństwo, z którym mieszkańcy muszą się zmierzyć. Tym razem ktoś otwiera bramy do Innych Światów, przez które próbuje się przedostać pradawny, straszny byt. Jedyną nadzieją dla świata są śmiałkowie, którzy postanowili przejść przez te bramy aby zbadać to co znajduje się po ich drugiej stronie. Jednak nieświadomie padli ofiarą Czyhającego w Progu, który zsyła mroczne efekty na tych, którzy zawarli z nim pakt.

Czyhający w progu to ostatni „historyczny” dodatek do Horroru w Arkham. Chociaż w oryginale wyszedł właśnie jako ostatni, który dodaje nową historię, to w Polsce był to pierwszy przetłumaczony dodatek do gry. Jak przystało na tzw. mały dodatek wprowadza on głównie nowe karty do znanych już talii oraz kilka nowości.

heroldPierwszą z nich jest Herold: Czyhający w progu. Używając go w rozgrywce dostaniemy kilka nowych talii oraz specjalny typ bram. Jeśli chodzi o karty to Badacze w trakcie gry mogą zawrzeć pakt (krwi, duszy lub zniewolonych sprzymierzeńców) z Heroldem by zapewnić sobie unikalne zdolności. Jednak jako, że nie ma nic za darmo jednocześnie narażają się tym na posiadanie żetonów Mocy oraz co za tym idzie na bardziej przerażające efekty karty paktówkart Rozrachunku. Te ostatnie ciągnie się za każdym razem gdy otwiera się brama – czyli w niektórych rozgrywkach bardzo często. A jeśli już mowa o bramach, to te z tego dodatku zastępują w całości bramy z podstawki. Nowe ulepszone przejścia do Innych Światów mają dodatkowe zdolności opisane w formie symboli na żetonach. Badacze będą mogli natknąć się na poruszającą się bramę lub nawet na pochłaniającą. W sumie przejścia zostały podzielone na siedem różnych efektów.karty rozrachunku

bramy

karty więziDodatkową nową talią jaką znajdziemy w pudełku jest talia Więzi. Są to pozytywne karty, które opisują historię i plusy jakie łączą dwie postaci w grze. Dzięki nim Badacz oraz jego partner (inny Badacz siedzący obok) dostaną na przykład +1 do testów określonych umiejętności. Przy rozgrywce na dwie osoby w grze znajduje się tylko jedna taka karta określająca relacje między graczami. Jednak jeśli mamy już czterech Badaczy to takich kart będzie już w sumie cztery. Każdy Badacz będzie jednocześnie partnerem (z graczem za nim) i będzie miał partnera (gracza przed nim).

Poza tym tradycyjnie na dnie pudełka znajdziemy też dodatkowe karty do znanych nam już talii: Bram, Mitów, Przedmiotów, Zaklęć i Obszarów.

Czyhający w progu może nie wprowadza sobą trwałej historii do gry, jednak użycie Herolda podnosi znacznie poziom trudności oraz pozwala skorzystać z nowych dobrodziejstw i przeszkód jakie pojawiają się na drodze Badaczy.

Zawartość pudełka:

  • 56 kart Badacz:
    • 4 karty Przedmiotów powszechnych
    • 4 karty Przedmiotów unikatowych
    • 12 kart Zaklęć
    • 12 kart Więzi
    • 24 karty Mrocznych Paktów
  • 110 kart Przedwiecznych:
    • 36 kart Obszarów Arkham
    • 24 karty Bram
    • 22 karty Mitów
    • 2 kart Rozrachunku
  • 1 arkusz Herolda
  • 18 żetonów Bram
  • 35 żetonów Mocy
Liczba graczy: 1-8 osób
Wiek: od 14 lat
Czas gry: 60-270 minut
Cena: od 85 zł
Ilość rozegranych partii: 20+
 
Plusy:
  • Nowe talie związane z Heroldem: Pakty, Rozrachunki
  • Nowy Herold
  • Karty Więzi
  • Nowe karty do podstawowych talii

Minusy:

  • Brak historii wpisanej w całą grę

 

OCENA: 9/10

Advertisements

Jedna uwaga do wpisu “Horror w Arkham: Czyhający w progu – recenzja

  1. Pingback: Level #7 complete (08.02.2016 – 21.02.2016) | Level Up Strefa

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s