Premiery gier w 2017 r.: wydania polskie

2017imageRok temu opublikowaliśmy spis gier, które swoją premierę miały mieć w 2016 roku. Cieszył się on przez cały ten czas sporym zainteresowaniem, dlatego też w tym roku powtarzamy wpis. Na 2017 na tą chwilę jest dużo więcej planów niż rok temu. Dodatkowo podnieśliśmy poprzeczkę i zamieszczamy głównie gry, które w swoim info miały wpisany wiek 12+. Oczywiście znalazło się kilka wyjątków (czy to w polskich wydaniach czy zagranicznych, których spis ukaże się niedługo). Mamy nadzieję, że ujęliśmy wszystkie najciekawsze premiery 🙂

ps. Czas rozgrywki jest podany w minutach.

1. Martians: A Story of Civilization

3341393c47223cf3de0b171026f21407-077ef1bae97a562d18382ce8cb180153Gracze wcielają się w kolonistów na Marsie, którzy czasem współpracując ze sobą, a czasem ze sobą rywalizując muszą eksplorować planetę. Będą to robić w poszukiwaniu zasobów, które pomogą im rozwinąć swoje umiejętności i technologię oraz budować lepsze budynki. Stawką jest nie tylko przeżycie, ale i zapewnienie lepszej przyszłości dla dzieci kolonistów.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Martians: A Story of Civilization RedImp 14+ 90-150 1-4 polskie
angielskie


2. Alien Artifacts

pic3212079_md1W grze wcielamy się w role dyrektorów międzyplanetarnych korporacji. Podczas rozgrywki będziemy budować, ulepszać i  wysyłać nasze statki w najdalsze zakątki kosmosu.  Ponad 200 kart ma oferować nie tylko wiele możliwości w trakcie rozgrywki, ale także sporą regrywalność.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Alien Artifacts Portal Games 10+ 60 2-4 polskie


3. Cry Havoc: Aftermath

pic3211853_mdJest to dodatek do gry Cry Havoc. Dodaje on nowe umiejętności, budynki i zwiększa regrywalność. Dodatkowo dodatek zaprezentuje nowy, alternatywny tryb rozgrywki.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Cry Havoc: Aftermath Portal Games 12+ 90-120 2-4 polskie


4. Pierwsi Marsjanie: Przygoda na czerwonej planecie

pierwsi-marsjanie-przedsprzedaz-bw78683Gra została oparta na Robinsonie Crusoe: Przygoda na przeklętej wyspie. Gracze zmierzą się z  nieprzyjaznym środowiskiem Marsa, gdzie będą musieli stawić czoła nowym przygodom i wyzwaniom. Gra daje nam dwie możliwości. Po pierwsze możemy grać w spersonalizowaną kampanię składającą się z wielu rozgrywek gdzie każda następna jest tworzona na podstawie tego co się zdarzyło w poprzedniej. Po drugie możemy grać w otwartym świecie, który możemy zwiedzać tak długo jak uda nam się przeżyć. Grę wspiera aplikacja, która będzie służyła jako kontakt z NASA.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Pierwsi Marsjanie: Przygody na czerwonej planecie Portal Games 10+ 60-90 1-4 polskie


5. 51 Stan: Scavengers

b73698Jest to dodatek do gry 51 stan. Zawiera 50 nowych kart, dzięki którym będziemy mogli odzyskiwać odrzucone karty.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
51 Stan: Scavengers Portal Games 10+ 90-120 1-4 polskie


6. Stronghold: Undead (2 edycja)

strongholdundeadJest to dodatek do drugiej edycji gry Stronhold. Zawiera on nowe budynki,  zasady rzucania czarów oraz mapę z nowymi ścieżkami dla Najeźdźcy.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Stronghold: Undead (2 edycja) Portal Games 12+ 90-120 2 polskie


7. DOOM: The Board Game

zx01_sampleGracze jako ciężko uzbrojeni marines staną w obronie ludzkości w walce z mrocznym zastępem piekieł. Z najbardziej zabójczą bronią w rękach rozpoczną niebezpieczne misje, aby dokonać nieludzkich wyczynów, przebijając się przez hordy drapieżnych demonów. Z każdym chwalebnym zabójstwem pozostawią za sobą ścieżkę krwawej masy porąbanych na kawałki potworów.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
DOOM: The Board Game  Galakta 14+ 120-180 2-5 polskie


8. Zombicide: Black Plague

zbp1-533293-600x0Gra jest samodzielnym dodatkiem do gry Zombicide, więc aby w nią zagrać nie będziemy potrzebować podstawki. W grze będziemy mogli przejąć kontrolę nad paladynami, krasnoludami, rycerzami i magami aby pokonać hordy zombie i ich władcę. Tradycyjnie w środku znajdziemy mnóstwo pięknie wykonanych figurek.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Zombicide: Black Plague Portal Games 10+ 60-180 1-6 polskie


9. The Others: 7 sins

167142W The Others: 7 Sins świat stoi u progu apokalipsy. W każdej rozgrywce jeden z graczy kontroluje jeden z grzechów, zaś reszta należy do paranormalnej organizacji F.A.I.T.H., która walczy z przybyszami. Bohaterowie muszą współpracować by pokonać zło. Bardzo dużą wizualną zaletą gry są jej figurki.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
The Others Portal Games 14+ 90 2-5 polskie


10. Dead Drop

pic2256337Dead drop to gra o tajnych agentach próbujących odnaleźć ładunek wybuchowy. Sama rozgrywka jest bardzo prosta i sprowadza się do wymiany informacji i kart między graczami. Na podstawie własnych kart oraz tego co sądzimy, że znajduje się w rękach przeciwników musimy zgadnąć jaką kartą jest tytułowy dead drop. Zasady są bardzo proste a rozgrywka błyskawiczna. Jako że na kartach znajduje się tylko pojedyncza liczba może to być gra dla osób o dowolnym poziomie zaawansowania.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa

Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Dead Drop Portal Games 13+ 10 2-4 polskie


11. Znak Starszych Bogów – Omeny Lodu

fanZnak Starszych Bogów – Omeny Lodu to kolejny dodatek do kościanej gry Znak Starszych Bogów. Tym razem akcja rozgrywa się na Alasce. Wiąże się z tym szereg zmian. Dostaniemy do dyspozycji nową talię przygód podzieloną na dwie części. Pierwsza opowie o zmaganiach w bardziej cywilizowanej części mroźnych pustkowi, w drugiej natomiast zapuścimy się już w prawdziwie niebezpieczne rejony. Śmiercionośne warunki atmosferyczne będą reprezentowane przez znaczniki burzy jakie z czasem przyjdzie nam układać na kartach. Co ciekawe gracze mogą dostosować poziom trudności wyprawy decydując, czy chcą wyruszyć latem, czy zimą.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Znak Starszych Bogów – Omeny Lodu Galakta 13+ 60-120 1-8 polskie


12. Horror w Arkham LCG: Dziedzictwo Dunwich

horror-w-arkham-lcg-dziedzictwo-dunwichW Dziedzictwie Dunwich badacze wyruszą na poszukiwanie zaginionych profesorów i w trakcie kampanii wyruszą na Uniwersytet Miskatonic, do okrytego złą sławą Clover Club i w wiele innych miejsc. To rozszerzenie zawiera dwa pierwsze scenariusze z kampanii Dziedzictwo Dunwich. W pudełku znajdują się również nowi badacze i karty graczy, które wzbogacają różnorodność tworzonych talii oraz możliwości oferowane przez grę.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Horror w Arkham LCG: Dziedzictwo Dunwich Galakta 14+ 60-120 1-2 polskie


13. Horror w Arkham LCG – Zestaw Mitów – Muzeum Miskatonic

16356n-insert-po-1-167x300Horror w Arkham: Gra karciana – Zestaw Mitów – Muzeum Miskatonic to pierwszy mały dodatek do Horror w Arkham: Gra karciana. Jest to kontynuacja kampanii rozpoczętej w Dziedzictwie Dunwich. Tym razem przyjdzie nam zwiedzić liczne wystawy Muzeum Miskatonic i zmierzyć się z jego wieloma niebezpieczeństwami. Poza nowymi scenariuszami w nasze ręce trafi 26 nowych kart graczy (po 2 egzemplarze 13 kart).

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Horror w Arkham: Gra karciana – Zestaw Mitów – Muzeum Miskatonic Galakta 14+ 60-120 1-2 polskie


14. Gra o Tron: Gra karciana – Cykl Krew i Złoto – Wszyscy mężczyźni to błazny

gt16_boxJest to pierwszy zestaw fabularny z cyklu Krew i Złoto. Dodatek wprowadza znane postacie z Nawałnicy mieczy oraz kładzie większy nacisk na złoto. Dostaniemy do dyspozycji zarówno nowe możliwości gromadzenia go jak i karty z nowym słowem kluczowym – darowizna – które pozwolą nam wydawać złoto by wpłynąć na moc karty.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Gra o Tron: Gra karciana – Cykl Krew i Złoto – Wszyscy mężczyźni to błazny Galakta 14+ 60-120 2-4 polskie


15. Star Wars: Imperium Atakuje – Królestwo Jabby

16373r-box-po-600Kolejny dodatek do Star Wars: Imperium Atakuje. Tym razem przyjdzie nam współpracować z Jabbą Huttem w walce przeciw lordom Hutt. Nowy dodatek to oczywiście nowi przeciwnicy na czele z dzikim Rankorem oraz nowi bohaterowie, przedmioty i kafelki planszy. Możliwość odwiedzenia Tatooine oraz poznania jego przestępczego półświatka to prawdziwa gratka dla każdego fana Gwiezdnych Wojen.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Star Wars: Imperium Atakuje – Królestwo Jabby Galakta 14+ 60-120 2-5 polskie


16. Descent: Wędrówki w mroku – Spadkobiercy Krwi

spadkobiercy_krwi_boxTo pierwsza do tej pory księga kampanii. Oparta o komponenty z podstawowej wersji gry opowiada o walce z wampirzycą Lady Elizą Farrow. Kampania zawiera aż 32 nowe spotkania połączone w olbrzymią kampanię, w której każda decyzja wpływa na przyszłe wydarzenia.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Descent: Wędrówki w mroku – Spadkobiercy Krwi Galakta 14+ 60-120 2-5 polskie


17. Posiadłość Szaleństwa: Druga edycja – Za progiem

mad23_samplePierwszy dodatek do bardzo ciepło przyjętej drugiej edycji Posiadłości szaleństwa. Dwa nowe scenariusze, które znajdziemy w pudełku skupiają się na złudności świata otaczającego badaczy. Pierwszy scenariusz zabierze ich do ciągle zmieniającej się posiadłości Silverwood, zaś drugi podważy intencje i naturę gości na obiedzie u Thomasa Carveya. Szeregi badaczy zasili Wilson Richards oraz Akachi Onyele znani chociażby z Horroru w Arkham. Oczywiście nie zabraknie też nowych przedmiotów, artefaktów i zaklęć.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Posiadłość Szaleństwa: Druga edycja – Za progiem Galakta 14+ 120-180 1-5 polskie


18. Kosmiczne spotkania

karty_kosmitow_kosmiczne_spotkaniaGra strategiczna o budowaniu kosmicznych imperiów i walce o dominacje. Do dyspozycji graczy jest aż 50 różnorodnych ras kosmitów, każda z unikatową zdolnością. Gra skupia się na negocjowaniu sojuszy z innymi graczami. Niejednokrotnie to właśnie zdolność do przekonania innych by opowiedzieli się po naszej stronie konfliktu decyduje o tym, kto pierwszy podbije 5 obcych planet i zwycięży.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Kosmiczne spotkania Galakta 12+ 60-120 3-5 polskie


19. Gra o Tron: Żelazny Tron

hbo11_layoutGra oparta na mechanice Kosmicznych Spotkań. Każdy z 5 graczy wciela się w przedstawiciela jednego z 5 wielkich rodów i próbuje zasiąść na Żelaznym Tronie. Jednakże aby pokonać przeciwników będzie musiał skorzystać zarówno ze specjalnych zdolności członków swego rodu jak również ze wsparcia sojuszników. Oczywiście jak przystało na Grę o Tron te sojusze będą bardzo kruche i gracze w każdej chwili muszą być gotowi na zdradę.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Gra o Tron: Żelazny Tron Galakta 18+ 30-60 3-5 polskie


20. T.I.M.E Stories: Tajemnica Maski

time-stories-tajemnica-maskiAgenci przeniosą się w czasie do roku 1146 p.n.e., by pod palącym słońcem, wśród piasków pustyni, wykonać swoją misję. Dolina Królów pod władaniem Ramzesa V pełna jest tajemnic i zagadek, których rozwiązanie będzie kluczowe przy wypełnianiu zadania.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
T.I.M.E Stories: Tajemnica Maski Rebel 12+ 90-180 2-4 polskie


21. T.I.M.E Stories: Proroctwo Smoków

ts4Tym razem agenci wysłani na misję trafią do uniwersum, które w wielu aspektach przypomina średniowiecze, różni się jednak od niego jedną zasadniczą cechą: w tym świecie istnieje magia. Wypełnienie misji nie będzie jednak dzięki temu łatwiejsze – nowe okoliczności oznaczają również szereg nowych, niespotykanych dotąd zagrożeń.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
T.I.M.E Stories: Proroctwo Smoków Rebel 12+ 90-180 2-4 polskie


22. T.I.M.E Stories: Sprawa Marcy

602b796abe56371a06dac8a78aa1cfa8Przed agentami T.I.M.E kolejna misja – tym razem muszą przenieść się w czasie do roku 1992, do małego miasteczka w  Ameryce Północnej. Ich zadanie nie będzie łatwe. Celem misji jest uratowanie dziewczyny o imieniu Marcy. Problemem jest jednak to, że w miasteczku panuje tajemnicza zaraza niewiadomego pochodzenia a wy dysponujecie tylko zdjęciem Marcy jako nastoletniej dziewczynki, a dziś jest ona już dorosłą kobietą.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
T.I.M.E Stories: Sprawa Marcy Rebel 12+ 90-180 2-4 polskie


23. Ocaleni

ocaleni_3d1-623947-300x460Gracze wcielają się w przywódców plemion, które przetrwały wojnę nuklearną. Mają oni 6 dni (6 rund w grze) na rozwinięcie swoich plemion przed przyjazdem Konwoju, by udowodnić, które z nich najbardziej zasługuje na dołączenie do tej organizacji. Aby udowodnić wartość swojego plemienia, gracze będą wysyłać na zewnątrz grupę wyszkolonych bohaterów na poszukiwanie zasobów. Dzięki nim będzie można wzmocnić schron, wyżywić mieszkających w nim ocalonych, a nawet zwerbować nowych, którzy pomogą obsługiwać schron i bronić go przed promieniowaniem.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Ocaleni Rebel 14+ 25-100 1-4 polskie


24. Overseers

ef2b86075d6603f05c78d2b556cc4def_originalGra z mechaniką blefu i doboru kart oraz dodatkowymi, zaskakującymi rozwiązaniami. Każdy z graczy kieruje Opiekunką, której celem jest nakierować losy ludzi zgodnie ze swoją wolą tak, aby stworzyć najlepszą kombinację cnót i słabości.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Overseers Rebel 14+ 30 3-6 polskie


25. Tajniacy: Deep Undercover

pic3119534_md-98149-300x460Tajniacy: Deep Undercover to samodzielna gra, ale można ją łączyć z pierwszą wersją Tajniaków. Hasła są wieloznaczne, skojarzenia również – owocuje to rozgrywką pełną śmiechu i emocji.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Tajniacy: Deep Undercover Rebel 18+ 10 2-8 polskie


26. Podaj dalej!

podajdalej3dokladkaPodaj dalej! to rysowany głuchy telefon. Jeśli pierwszy i ostatni obrazek w szkicowniku się zgadzają to znaczy, że gracze prawidłowo odgadywali hasła. Jeśli nie, wtedy na pewno do łez rozbawi  ciąg myślowy i prześmieszne rysunki stworzone przez graczy pod presją czasu.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa

Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Podaj dalej! Rebel 12+ 30 4-8 polskie


27. Adrenalina

adrenalina_cover_web-493958-300x460Planszowy odpowiednik komputerowych strzelanin, w którym trup ściele się gęsto, a martwi wracają błyskawicznie do gry, by mścić się na swoich oprawcach!

W Adrenaline każdy gracz wciela się w jedną z pięciu postaci i ma za zadanie zebrać jak najwięcej punktów. Punkty otrzymujemy za pierwsze trafienie nieuszkodzonego przeciwnika, za zadanie największej ilości obrażeń oraz za najwięcej strzałów kończących żywota.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Adrenalina Rebel 12+ 60 3-5 polskie


28. Cyklady: Monumenty

cyklady-monumentyDodatek Cyklady: Monumenty wprowadza do gry dziesięć antycznych monumentów, a każdy z nich oferuje graczom nowe, niesamowite możliwości. Dodatek znacząco zmienia myślenie o przebiegu rozgrywki i już od pierwszych chwil sprawia, że staramy się wybierać bóstwa, które umożliwią nam jak najszybsze wybudowanie monumentu.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Cyklady: Monumenty Rebel 12+ 90 2-5 polskie


29. Master of Orion

1280799Gracze wcielają się w przywódców ras z uniwersum Master of Orion i muszą dołożyć wszelkich starań, aby zapewnić swojej cywilizacji dobrobyt. Podczas rozgrywki będą rozwijać możliwości swoich ras, podbijać kolejne układy i wznosić nowe struktury. Mogą również atakować cywilizacje swoich przeciwników, aby spowolnić ich postęp i zyskać przewagę w wyścigu do zwycięstwa.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Master of Orion Rebel 12+ 60 2-4 polskie

 

7 uwag do wpisu “Premiery gier w 2017 r.: wydania polskie

  1. Pingback: Level #19 complete – styczeń/luty | Level Up Strefa

Dodaj komentarz