„Zaginiona wiedza” to pierwszy dodatek jaki wyszedł do „Eldritch Horror”. Ukazał się rok po wydaniu podstawki. Odnajdziemy go na półce w małym pudełku z nowym przedwiecznym na okładce.
W środku na wstępie znajdziemy nowe potwory: 1 zwykły i aż 7 potężnych. Żeby nie było im smutno dołącza do nich także nowy przedwieczny, którym jest Yig – ojciec-wąż, który podobno był inspirowany mitologią aztecką. Jego liczni czciciele, jak na wężowate stwory przystało, są trujący, także jeśli podczas walki z nimi straci się zdrowie otrzymuje się także nowy stan: Zatrucie. Dodatkowo rozgrywka z Yig’iem rozpoczyna się już na 10 polu toru zagłady, więc w porównaniu do innych przedwiecznych jest mniej czasu na pokonanie go. Plus zawsze można wylosować Wężową Koronę, która jest chyba najmniej przyjemną Tajemnicą.
Wszystkie nowe karty z dodatku „Zagoniona Wiedza” są oznaczone małym biało czarnym symbolem w lewym dolnym rogu arkuszy.
Z całkiem nowych rzeczy to niestety tyle. Pozostała zawartość pudełka to nowe karty Spotkań, Tajemnic, Mitów, Artefaktów, Zasobów, Stanów i Zaklęć. Dzięki nim każda talia powiększa się o dodatkowe historie i przygody. A co za tym idzie i rozgrywka staje się dużo ciekawsza.
„Wydaje się że Yig, bóg-wąż plemion z centralnych równin, prawdopodobne źródło południowych legend o Quetzalcoatlu i Kukulkanie, był dziwnym, na wpół antropomorficznym demonem o kapryśnym i niestałym usposobieniu. Nie był istotą całkowicie złą, zazwyczaj pozostawał przychylnie nastawiony dla tych którzy oddawali należytą cześć jemu i jego dzieciom – wężom. Jednakże jesienią stawał się nad wyraz żarłoczny i musiał być przepędzany przy użyciu odpowiednich obrzędów.”
H.P. Lovecraft „Klątwa Yiga”
- Nowy przedwieczny
- Nowe karty Spotkań
- Piękne wykonanie
- Klimat
Minusy:
- Brak