„Eldritch Horror – Zaginiona wiedza” – recenzja

zaginiona
„Zaginiona wiedza” to pierwszy dodatek jaki wyszedł do „Eldritch Horror”. Ukazał się rok po wydaniu podstawki. Odnajdziemy go na półce w małym pudełku z nowym przedwiecznym na okładce.

Yig

W środku na wstępie znajdziemy nowe potwory: 1 zwykły i aż 7 potężnych. Żeby nie było im smutno dołącza do nich także nowy przedwieczny, którym jest Yig – ojciec-wąż, który podobno był inspirowany mitologią aztecką. Jego liczni czciciele, jak na wężowate stwory przystało, są trujący, także jeśli podczas walki z nimi straci się zdrowie otrzymuje się także nowy stan: Zatrucie. Dodatkowo rozgrywka z Yig’iem rozpoczyna się już na 10 polu toru zagłady, więc w porównaniu do innych przedwiecznych jest mniej czasu na pokonanie go. Plus zawsze można wylosować Wężową Koronę, która jest chyba najmniej przyjemną Tajemnicą.

symbolWszystkie nowe karty z dodatku „Zagoniona Wiedza” są oznaczone małym biało czarnym symbolem w lewym dolnym rogu arkuszy.

kartyZ całkiem nowych rzeczy to niestety tyle. Pozostała zawartość pudełka to nowe karty Spotkań, Tajemnic, Mitów, Artefaktów, Zasobów, Stanów i Zaklęć. Dzięki nim każda talia powiększa się o dodatkowe historie i przygody. A co za tym idzie i rozgrywka staje się dużo ciekawsza.

„Wydaje się że Yig, bóg-wąż plemion z centralnych równin, prawdopodobne źródło południowych legend o Quetzalcoatlu i Kukulkanie, był dziwnym, na wpół antropomorficznym demonem o kapryśnym i niestałym usposobieniu. Nie był istotą całkowicie złą, zazwyczaj pozostawał przychylnie nastawiony dla tych którzy oddawali należytą cześć jemu i jego dzieciom – wężom. Jednakże jesienią stawał się nad wyraz żarłoczny i musiał być przepędzany przy użyciu odpowiednich obrzędów.”

H.P. Lovecraft „Klątwa Yiga”

Liczba graczy: 1-8 osób
Wiek: od 14 lat
Czas gry: 60-180 minut
Cena: od 85 zł
Ilość rozegranych partii: 20+
Plusy:

  • Nowy przedwieczny
  • Nowe karty Spotkań
  • Piękne wykonanie
  • Klimat

Minusy: 

  • Brak

Dodaj komentarz