Dary Nilu – dodatek do „Eldritch Horror”

eh05_box_left

Każdy kto kiedykolwiek zwiedzał Egipt, czytał o nim, lub chociaż zerkał na zdjęcia Wielkiej Piramidy wie, że to państwo ma wielkie, mroczne i starożytne sekrety. Greccy historycy, Islamscy uczeni, Węgierscy szlachcice, a także sam Napoleon – wszyscy chcieli rozwiązać zagadkę masywnych grobowców, ruin świątyń i wydm. W rozszerzeniu „Pod piramidami” do gry „Eldritch Horror” rozwiązanie tych zagadek jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Los znanego świata od tego zależy.

Herodot ochrzcił Egipt „Darem Nilu” dla wszystkich żyjących stworzeń w Egipcie zależnych od wód tej szerokiej rzeki. Kair, Aleksandria, Amarna i Giza są w zasięgu Nilu. Nawet te ponadczasowe i sekretne szlaki handlowe wzdłuż Sahary kierują się w jego stronę. W dzisiejszym przeglądzie zwiedzimy Dar Nilu i odkryjemy kilka z wielu starożytnych horrorów które trwają poprzez czas.

Pola Trzcin

W dodatku „Pod piramidami” możesz wejść do Egiptu tak jak to robili ludzie od początku naszej cywilizacji: poprzez podróż na północ od Serca Afryki wzdłuż Nilu. Ten położony najdalej na południe region Egiptu był kiedyś znany jako Pola Trzcin: przez wieki okresowe wylewu Nilu stworzyły tu rozległe moczary. Teraz Wysoka Tama trzyma rzekę pod kontrolą, a bogaci turyści pływają po spokojnych wodach w drogich barkach.
Wizyta w Nilu pomoże ci się uleczyć z różnych fizycznych i psychicznych ran jakich doznałeś. Pomagając choremu księdzu na swojej łódce możesz zyskać darmowy bilet wodny i odzyskać poczytalność, nawet jeśli cierpisz na któryś rodzaj szaleństwa. Jednakże można też przez to zarazić się od niego chorobą. Śpiąc na brzegu rzeki możesz zwrócić na siebie uwagę Thoth’a, boga nauki i pisania, który sprawdzi twoją wiedzę w snach i jeśli zdasz to cię uzdrowi.


Kontynuując wzdłuż Nilu na parowcu dotrzesz do Amarny, zniszczonych piaskiem ruin stolicy miasta Echnatona. Był on jedynym faraonem, który odszedł od oddawania czci tradycyjnym egipskim bóstwo, takim jak Isis, Ozyrys, Bastet czy Thoth, na rzecz czczenia jedynego boga, Atena, boga słońca. Wkrótce po jego panowaniu, oboje, bóg i miasto zostały porzucone. Amarna jest teraz zamieszkała jedynie przez duchy, mumie, ghule i egiptologów, ale akurat ci ostatni mogą ci chociaż dostarczyć wskazówek do rozwiązania tajemnic. Jeśli nie uda ci się spełnić prośby egiptologów osłabnie twój wpływ, jeśli zawiedziesz ghule narazisz własne zdrowie.

Starożytne miasta

Z Amarny możesz podróżować dalej na północ, mijając wielką piramidę w Gizie oraz czujnego Sphinxa, aż do Kairu i Aleksandrii. Stolica Egiptu – Kair – była najwspanialszym, kosmopolitycznym miastem od czasu najwcześniejszych dynastii faraonów. Nic się nie zmieniło nawet teraz w latach 20 XX wieku. W tym „mieście tysiąca minaretów”, ulice są pełne nie tylko Arabów i Egipcjan, ale także berberyjskich handlarzy, niemieckich archeologów, etiopskich biznesmanów, brytyjskich oficerów i amerykańskich turystów. Pomagając członkowi tajnej agencji brytyjskiej podczas obrony przed atakiem możesz zwiększyć swój wpływ oraz zyskać zabytek z niedawnych wykopalisk, jak choćby Maskę Faraona. Z kolei ratując grupę amerykanów trzymanych pod kwarantanną możesz zyskać cennych sojuszników gotowych ruszyć z tobą w podróż.


Aleksandria jest co najmniej dwa tysiące lat młodsza od Kairu, jest centrum kulturowym ograniczonym przez Saharę i Może Śródziemne. Kiedy Aleksander Wielki ufundował je, założył z nim wielką bibliotekę, która miała przechowywać wszystkie książki świata oraz być latarnią, kierującą żeglarzy do brzegu. Latarnia upadła, oddając swe kamienie do budowy nowszych budynków lub spoczywając na dnie Morza Śródziemnego, a zwoje biblioteki zostały albo ukryte albo spalone. Wciąż możesz się jednak natknąć na część papirusu opisującą szczegółowo tajemną wiedzę lub na wędrującego czarownika szkolącego w zapomnianej magii. Aleksandria to też idealne miejsce by zdobyć zaklęcia Uroku, które dają bonusy tak długo jak jesteś w stanie utrzymać czar. Zasłona cienia na przykład zapobiega wykryciu cię przez potwory. Za pomocą Przymuszonej nauki, popularnej dawno temu wśród Aleksandryjskich ciężko pracujących bibliotekarzy, za każdym razem gdy ulepszasz umiejętność możesz ją ponownie ulepszyć.

Nieskończone piaski

Aleksandria służy także jako brama do olbrzymiej, zakazanej Sahary. Poza nomadami, którzy spędzili całe swoje życie na podróżowaniu z jednej oazy do drugiej, tylko najbardziej zdeterminowani podróżnicy mają na tyle odwagi by wejść na pustynię. Jednak jeśli uda ci się przeżyć horror pośród nieskończonych piasków, wyjdziesz z Sahary z ulepszonymi zdolnościami. Przezwyciężenie na przykład bólu od ukąszenia skorpiona zwiększy twoją siłę.
Zawsze istniały pogłoski o wielkich tajemnicach na pustyni. Niektórzy twierdzą, że znaleźli starożytne hieroglify z pływającymi postaciami. Inni mówią o szklanych pałacach stojących przy jasnych niebieskich oazach. Przez wieki, były także opowiadane historie o zagubionym białym mieście, Zerzura, pełnym bujnych ogrodów, bogato zdobionych zamków, przepysznego jedzenia i głębokich basenów. Jest szansa, że uda ci się znaleźć Zerzurę, ale zamiast znaleźć tam luksusy, natrafisz na artefakt, który pomoże ci w walce z przedwiecznymi.


Nie mniej legendarna czy niebezpieczna, ale za to bliższa Nilu od Zarzury jest Piramida Łamana gdzie podobno spoczywa Czarny Faraon. Tam możesz znaleźć Artefakty, jak szale na których Thoth ważył serca umarłych i pióra. Ciemne piaskowe korytarze prawdopodobnie mogły by cię zabrać do przeszłości, do dni rządów Czarnego Faraona. Może ci on zaoferować układ dzięki któremu uda ci się uratować ludzkość albo dopadnie cię okropny ból.

Ziemia umarłych

Tak dużo jak Nil daje życia, tak Egipt zawsze był krajem umarłych, trupów i klątw, pogrzebów i grobowców. Ale jak każdy dobrze wie: „Nie jest umarłym ten, który może spoczywać wiekami.”

Odkryj jakie martwe rzeczy pojawią się w Egipcie w dodatku „Pod piramidami”.

Tekst w oryginale można znaleźć tu: Gifts of the Nile.

Advertisements

Jedna uwaga do wpisu “Dary Nilu – dodatek do „Eldritch Horror”

  1. Pingback: Szczęśliwego mackowego roku!! | Level Up Strefa

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s