Premiery gier w 2016 r.: wydania polskie

logoRok 2016 rozpoczyna się już na dobre, więc i większość wydawców oraz twórców gier planszowych przedstawiło swoje plany na najbliższy rok. Jest tego naprawdę sporo. Zarówno gier z tradycyjną planszą jak i tych karcianych. Poniżej znajdziecie listę według nas najciekawszych gier jakie się niedługo pojawią. Wybieraliśmy gry, w których minimalny wiek graczy został oznaczony na poziomie 10 lat (chociaż jest kilka wyjątków). Na początek polskie premiery gier i dodatków. (Oczywiście wszystkie te gry znajdą się w naszej zakładce „Plany wydawnicze„)

1. Mistfall

Jest to „przygodowa gra fantasy, łączącą w sobie zalety kilku typów gier: klasycznych gier kooperacyjnych, gier o budowaniu talii (deckbuilding) oraz gier przygodowych fantasy”. Angielska wersja gry została w 2015 ufundowana na Kickstarterze. Teraz przyszła pora na polską. W tej chwili jest możliwość wsparcia kampanii na platformie Wspieram.to. Gra już została ufundowana, ale wciąż można ją zakupić za atrakcyjną cenę.

W grze wcielamy się w śmiałków, którzy wyruszają przez mroźną krainę aby pokonać zło, które się w niej czai. Mnogość zdarzeń i losowe pojawianie się przeciwników daje dobrą regrywalność i zmusza do ciągłego myślenia oraz planowania.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Mistfall Games Factory Publishing 12+ 90-180 1-4 Polskie


2. Nemesis

Gra przygodowa w klimacie science-fiction. Gracz wciela się w członka załogi statku kosmicznego, który stara się rozwiązać zagadkę śmierci jednego z kolegów. Głównym celem graczy jest bezpieczne dotarcie na Ziemię. W miedzy czasie muszą unikać obcych form życia i próbować wypełnić osobiste cele. Ciekawym rozwiązaniem jest to, że gdy dany gracz ginie nie odpada z gry, ale przechodzi na stronę kosmitów i zaczyna grać przeciwko ludziom. „Eksploracja statku, walka z obcymi, rywalizacja pomiędzy graczami, a do tego niesamowity, duszny i klaustrofobiczny klimat gry sprawiają, że jest to obowiązkowa pozycja dla każdego fana gier o tematyce science-fiction.”

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Nemesis Fabryka Gier Historycznych/Lion Games 12+ 90 1-6 Polskie


3. Odbudowa Warszawy 1945-1980

Gra strategiczna, w której gracze wcielają się między innymi w architektów i budowniczych, których zadaniem jest odbudowanie i rozbudowanie zniszczonej po wojnie stolicy. Do dyspozycji będą takie same środki jakie zostały wykorzystane przy prawdziwej odbudowie, z tą jednak różnicą, że gracze będą mogli sami zdecydować co i gdzie zbudować. Ostatecznie może się okazać na przykład, że nowa Warszawa nie ma Pałacu Kultury i Nauki. W grze będą udostępnione także plany, które istniały w danym czasie, ale nigdy nie udało się ich zrealizować. Tu będzie taka możliwość.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Odbudowa Warszawy Fabryka Gier Historycznych 8+ 60-120 3-5 Angielskie i Polskie


4. Simurgh

W grze wcielamy się w głowę potężnego rodu w świecie fantasy. Tu ludzie i smoki żyją w symbiozie. Naszym zadaniem będzie wytrenowanie tych wspaniałych bestii, dzięki którym uda nam się pokonać Cienistych, którzy powracają by siać zniszczenie. W czasie gry, wspólnie z innymi graczami będziemy budować planszę oraz losować i układać Płytki Akcji, które są bardzo ważnym elementem późniejszej rozgrywki. Gra daje nam kilka poziomów trudności, dzięki czemu każdy znajdzie tu coś dla siebie.

Aktualnie można grę wesprzeć na platformie Wpieram.to. W jednym z celów do odblokowania jest dodatek to SimurghCall of the Dragonlord. Także warto się pospieszyć i troszkę zainwestować by za niewielką cenę dostać od razu grę z dodatkiem.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Simurgh Wydawnictwo Baldar 12+ 90 2-5 Polskie


5. Star Wars: Rebelia

W grze wcielamy się w członka Imperium bądź Rebelii. W zależności od strony którą wybierzemy będziemy mieli okazję pokierować znanymi w serii Star Wars siłami, takimi jak szturmowcy, piechota, niszczyciele czy nawet sama Gwiazda Śmierci. Star Wars: Rebelia jest grą asymetryczną – Imperium Galaktyczne i Rebelia mają zupełnie inne jednostki, styl gry, warunki zwycięstwa oraz misje, których gracze mogą się podjąć. Siły graczy „są reprezentowane przez ponad 150 dokładnie wykonanych, plastikowych figurek, takich jak X-wing, Y-wing, myśliwce TIE, AT-AT, Niszczyciele Gwiezdne, i wiele więcej. W grze znajduje się nawet figurka Gwiazdy Śmierci  i częściowo zbudowanej Gwiazdy Śmierci, w razie, gdyby gracz Imperium zdecydował się na rozpoczęcie prac nad drugą maszyną zagłady.” Gra naprawdę oddaje ducha klasycznej trylogii Gwiezdnych Wojen. W 2016 wyjdzie wersja angielska jak i polska.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Star Wars: Rebelia (Star Wars: Rebelion) Galakta (Fantasy Flight Games) 14+ 180-240 2-4 Polskie (Angielskie)


6. Gra o tron: Gra karciana – Droga do Winterfell

7. Gra o tron: Gra karciana – Królewski Pokój

8. Gra o tron: Gra karciana -Nie ma ziemi niczyjej

Gra o Tron: Gra karciana pozwala graczom przejąć władzę w jednym z walczących ze sobą domów aby wziąć udział w politycznych intrygach, zdradach i wojnach. A wszystko to oczywiście osadzone w uniwersum powieści z cyklu Pieśń Lodu i Ognia autorstwa George’a R.R. Martina.

Wszystkie trzy rozszerzenia należą do Cyklu Westeros. Każdy z tych trzech dodatków wprowadza do gry nowe zestawy kart (po 60 w każdym) oraz świeżą historię z jaką będą się musieli zmierzyć gracze. Gra o Tron: Gra karciana jest żyjącą grą karcianą  (ang. Living Card Game) tak więc możemy liczyć na to, że w niedługim czasie pojawią się także kolejne dodatki.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Gra o tron: Gra karciana – każdy z dodatków Galakta 14+ 60-120 2-4 Polskie


 

9. Talisman: Zwiastun

Gry Talisman: Magia i Miecz chyba nie trzeba fanom gier przedstawiać. Zwiastun to mały dodatek, który zawiera niespełna 130 nowych kart, które wzbogacą historię. W środku znajdziemy też 3 nowe postacie oraz Proroka – tajemniczą postać, która wieszczy nadejście apokalipsy.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Talisman: Zwiastun Galakta 13+ 90 2-6 Polskie


 

10. Eldritch Horror: Przedwieczna groza – Tajemnicze ruiny

Tajemnicze ruiny to już trzeci dodatek do gry Eldritch Horror. Wzbogaca on grę o nową historię związaną z eksploracją antycznych ruin rozsianych po całym świecie. Poza tym dostaniemy też nowe karty Spotkań, Zasobów, Zaklęć itp. Pojawi się też czterech kolejnych Badaczy oraz jeden Przedwieczny, którego będziemy próbowali pokonać,a raczej nie dopuścić by się przebudził.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Eldritch Horror: Przedwieczna Groza – Tajemnicze Ruiny Galakta 14+ 120-240 1-8 Polskie


 

11. Misja: Czerwona Planeta

W grze przyjdzie nam się wcielić z członków kierownictwa korporacji wydobywczych, którzy żyją w czasach wiktoriańskich. Podczas misji będziemy wysyłać astronautów na podbój Marsa. W trakcie gry przyjdzie nam także zbierać surowce i wykonywać osobiste misje, które mogą dodatkowo zapunktować na koniec gry.

Jest to druga edycja tej gry. W stosunku do pierwszej wydanej w 2005 ta została wzbogacona o kilka nowych elementów: zwiększono ilość graczy do 6, specjalne zasady dla dwuosobowej rozgrywki, nowe miejsce, które gracze mogą eksplorować oraz nowe karty wydarzeń.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Misja: Czerwona Planeta Galakta 14+ 45-90 2-6 Polskie


 

12. Runebound

W tej przygodowej grze fantasy będziemy mieli okazję wcielić się w jednego z sześciu bohaterów, któremu przyjdzie w udziale zabicie wielkiego złoczyńcy. Po drodze będziemy przeszukiwać starożytne ruiny, toczyć bitwy i rozwijać swoje umiejętności (tych ostatnich jest w sumie około 100 różnych kombinacji). Do dyspozycji będziemy mieli dwa scenariusze, które mają podobno sprawić, że gra szybko nie przestanie się nudzić.

To już trzecia wersja tej gry jaka została wydana.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Runebound Galakta 14+ 120-180 2-4 Polskie


 

13. Dracula

W grze jeden z graczy wciela się w Hrabiego Draculę, który potajemnie próbuje rozszerzyć swoje wpływy i stworzyć więcej wampirów dzięki którym podporządkuje sobie świat. Pozostali gracze zostają Łowcami, których głównym celem jest odnalezienie i powstrzymanie mrocznego wroga.

W trzeciej już edycji zmieniono kilka rzeczy: rundy zostały podzielone na dzień i noc, Dracula może poruszać się tylko nocą, unowocześniono też całą mechanikę, a grafikę i wszystkie elementy odświeżono.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Dracula Galakta 14+ 120-180 2-5 Polskie


 

14. Warhammer Quest: Przygodowa Gra Karciana

W grze przejmiemy kontrolę nad jednym z bohaterów zajmujących się taki samymi profesjami jak te znane nam ze świata Warhammera. Czy uda nam się przetrwać wszystko na co natrafimy w tunelach pod miastem zależeć będzie nie tylko od naszej współpracy, ale i siły poszczególnych bohaterów. „Poza misją główną, gra zawiera także system generowania losowych podziemi, zapewniając nieskończenie wiele godzin dobrej zabawy.”

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Warhammer Quest: Przygodowa Gra Karciana Galakta 14+ 30-60 1-4 Polskie


 

15. Znak Starszych Bogów: Bramy Arham

Kolejne już rozszerzenie do gry Znak Starszych Bogów. Tym razem przyjdzie nam opuścić muzeum i próbować powstrzymywać Przedwiecznych na ulicach Arkham. A gdy się otworzy portal do Innego Świata już nie wystarczy tylko go zamknąć – teraz będzie trzeba się wybrać w obce miejsce by je zapieczętować. Dodatkowo do miasteczka zmierzają też kolejni Przedwieczni. Na szczęście z pomocą przyjdą także nowi Badacze. W pudełku znajdą się również karty do poszerzenia znanych już graczom talii, plus kilka nowych.

Dodatek ma się pojawić już 26 stycznia w sklepach.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Znak Starszych Bogów: Bramy Arkham Galakta 13+ 60-120 1-8 Polskie


 

16. Horror w Arkham: Czarna Koza z Lasu

Czarna Koza z Lasu to już ostatni dodatek do gry Horror w Arkham jaki zostanie wydany w Polsce. FFG już od kilka lat nie produkuje nowych rozszerzeń do tej gry, więc nie powinniśmy się już niestety spodziewać kolejnych części. W Czarnej Kozie z Lasu przyjdzie nam przeniknąć do kultu aby zdobyć potrzebne informacje od wewnątrz. Będziemy też próbowali nie mieć zbyt wiele do czynienia z nowym Heroldem – właśnie z tytułową Czarną Kozą. Poza tym dodatek oferuje wiele nowych karty które powiększą (i tak już duże) talie z podstawki i poprzednich rozszerzeń. Pozycja obowiązkowa dla fanów Arkham.

Dodatek ma się pojawić już 26 stycznia w sklepach.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Horror w Arkham: Czarna koza z lasu Galakta 12+ 120-240 1-8 Polskie


 

17. Roll for the Galaxy

Roll for the Galaxy to szybka gra ekonomiczna, w której mechanika oparta jest na rzutach kośćmi. Będziemy w niej budować kosmiczne imperia. Kości, którymi rzucamy mają reprezentować naszą populację robotników. Dzięki nim możemy opracowywać nowe technologie czy zasiedlać nieznane światy.

Roll for the Galaxy to nowa, kościana, wersja gry z 2007 (w Polsce wydanej w 2012) Race for the Galaxy.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Roll for the Galaxy Games Factory Publishing 14+ 45 2-5 Polskie


 

18. Blood Rage

Gracze kontrolują w grze klany Wikingów, którzy chcą umrzeć w chwale gdyż nadszedł koniec świata. W związku z tym zaczynają łupić, mordować, wypełniać przeróżne misje i wiele innych. A wszystko po to by móc zasiąść u boku Odyna w Walhalli. Jedyną przegraną w grze jest uciekanie od walki. Ale należy być ostrożnym, gdyż nie zawsze wygrana walka da nam największe zwycięstwo. W pudełku znajdziemy też kilka klimatycznych figurek.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Blood Rage Portal Games 13+ 60-90 2-4 Polskie


 

19. Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy – Pięć rodzin

Jest to pierwszy dodatek (poza okazjonalnymi pojedynczymi kartami) jaki wyszedł do gry Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy. Rozszerzenie „wprowadza do gry nową mechanikę swatania – wymiany członków rodziny pomiędzy graczami. Od tej pory gracze mogą oferować swoich bliskich innym graczom w zamian za żetony przysług, które używane są do kupowania nowych akcji w grze.”

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy – Pięć rodzin Portal Games 10+ 45-90 1-4 Polskie


20. Zombicide: Black Plague

Nie ma chyba jeszcze nigdzie oficjalnej informacji, ale niedawno na Portalconie wydawnictwo Portal ogłosiło, że zamierzają wydać polską wersję Zombicide: Black Plague.

Gra jest samodzielnym dodatkiem do gry Zombicide, więc aby w nią zagrać nie będziemy potrzebować podstawki. W grze będziemy mogli przejąć kontrolę nad paladynami, krasnoludami, rycerzami i magami aby pokonać hordy zombie i ich władcę. Tradycyjnie w środku znajdziemy mnóstwo pięknie wykonanych figurek.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
Zombicide: Black Plague Portal Games 10+ 60 1-6 Polskie


 

21. The Big Book of Madness

Kolejny tytuł jaki Portal ogłosił, że niedługo wyda po polsku.

W grze wcielamy się w studentów Elementary College, którzy muszą połączyć swoje siły, aby pokonać potwory, które uciekły z magicznej książki (a raczej które sami wypuścili). Każdy z graczy ma swoją własną talię, którą buduje w trakcie gry. A buduje ją z kart, które mają iście bajeczne ilustracje.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
The Big Book of Madness Portal Games 12+ 60-90 2-5 Polskie


22. The Others: 7 Sins

I jeszcze jedna zapowiedź od Wydawnictwa Portal.

W The Others: 7 Sins świat stoi u progu apokalipsy. W każdej rozgrywce jeden z graczy kontroluje jeden z grzechów, zaś reszta należy do paranormalnej organizacji F.A.I.T.H., która walczy z przybyszami. Bohaterowie muszą współpracować by pokonać zło. Bardzo dużą wizualną zaletą gry są jej figurki.

O grze możecie poczytać między innymi pod poniższymi linkami:

Nazwa Wydawnictwo Wiek Czas rozgrywki Liczba osób Wydanie
The Others: 7 Sins Portal Games 14+ ? 2-5 Polskie

 

4 uwagi do wpisu “Premiery gier w 2016 r.: wydania polskie

  1. Pingback: Level #6 complete (25.01.2016 – 07.02.2016) | Level Up Strefa

  2. Jedna mała uwaga, co do Zombicide: Black Plague 😉 Nie jest on dodatkiem do Zombicide’a tylko samodzielną grą przenosząca Zombicide w świat fantasy 😉 A tak to świetne zestawienie premier z pierwszego kwartału roku 🙂

    Polubienie

  3. Pingback: Level #10 complete – kwiecień/maj 2016 | Level Up Strefa

  4. Pingback: Level #12 complete – czerwiec/lipiec | Level Up Strefa

Dodaj komentarz