Descent: Kruczy Dwór – recenzja

kruczy_dworPiękny stary dwór już nie jest tym czym był kiedyś. Teraz stał się siedzibą niebezpiecznych stworów, którym pomaga stado krwawych kruków. Ktokolwiek się zapuszcza w okolice dworu już stamtąd nie wraca. Nadszedł jednak czas by położyć kres tej sytuacji. Dlatego najdzielniejsi śmiałkowie zbierają drużynę i wyruszają w drogę, aby pokonać zło kryjące się wewnątrz murów. Nie wszyscy wrócą z tej wyprawy, ale ci którym się to uda zdobędą wielką sławę po wieki.

Kruczy dwór, bo to o nim mowa, jest to jeden z dodatków do wspaniałej gry Descent: Wędrówki w mroku wydanej w Polsce za sprawą wydawnictwa Galakta (zaś oryginalnie Fantasy Flight Games). Jest to jeden z tak zwanych mniejszych dodatków, co w przypadku tej serii oznacza po prostu małą kampanię.

LINK do naszego Unboxingu: TUTAJ

Wykonanie

davJeśli chodzi o wykonanie komponentów to chyba nie ma się do czego przyczepić. Kafelki planszy są porządne i grube, karty tej samej jakości co z podstawki, zaś figurki wciąż pełne nawet najmniejszych szczegółów. Po prostu czysta przyjemność.

Instrukcja też jest napisana bardzo zwięźle i na temat. Do tego opisy w Księdze Kampanii są naprawdę rozbudowane i pełne historii, co sprawia, że rozgrywka jest naprawdę przejmująca.

Zasady

Tutaj nie ma żadnych zmian w stosunku do podstawki. Z nowości mamy oczywiście postacie oraz karty, ale poza świeżymi przedmiotami czy zdolnościami nic nie zmieniają. I może nie brzmi to jakoś pozytywnie to tak naprawdę dają sporo frajdy.

arkusze-bohaterow

Należało by tutaj powiedzieć też parę słów o scenariuszach z Księgi Kampanii, ponieważ możemy je przechodzić na trzy różne sposoby:

  • pojedynczo jako oddzielne scenariusze
  • razem jako małą kampanię
  • lub włączając niektóre z nich do kampanii z podstawki

Takie rozwiązanie daje nam możliwość naprawdę wielu, wielu ciekawych rozgrywek.

Rozgrywka

davJako, że forma kampanii bardzo przypadła nam do gustu to od razu postanowiliśmy po prostu wcielić nowe scenariusze do podstawowej kampanii. Okazało się, że zdecydowanie umiliło to naszą rozgrywkę. Aż żałowaliśmy, że nie można wcielić więcej przygód do tej przygody. W tej opcji dostawaliśmy nagrody, które można było wykorzystać w kolejnych etapach rozgrywki, ale same dodatkowe przygody nie były liczone do ilości rozgrywanych scenariuszy, więc tak naprawdę dostawaliśmy rzeczy gratis. Plus oczywiście nowa historia, która dodawała smaczku.

Następnie postanowiliśmy rozegrać mała kampanię, która była opisana w Księdze Przygód Kruczego Dworu. Zamiast dwóch bohaterów vs Mroczny Władca zagraliśmy też 3 na 1. I było to naprawdę wspaniałe przeżycie. Scenariusze z tego rozszerzenia są bardziej różnorodne i bardziej złożone niż te z podstawki. Czasami naprawdę mocno trzeba było kombinować, aby pokonać drugą stronę. Czasami też wystarczył jeden błąd aby skazać się na przegraną.

dav

Gra z większą ilością bohaterów miała ten plus, że Mroczny Władca nie musiał się już „powstrzymywać” (co się zdarzało przy grze przeciwko dwóm bohaterom). Teraz mógł wypuścić wszystkie swoje stwory, o ile o nich pamiętał.

Klimat

Zdecydowanie lepszy niż w podstawce. Historia jest bardziej rozbudowana i cały czas skupiona wokół Kruczego Dworu i związanych z nim zdarzeń. Ciągłe odradzanie Skarna przyprawia o niezłe nerwy, ale za to ostatecznie pokonanie go daje prawdziwą satysfakcję.

Jedyny minus jaki się pojawił to fakt, że bohaterowie mogą przegrać każdy scenariusz, a i tak ostatecznie mogą zwyciężyć pełną parą. Takie zakończenie całej historii już nie do końca tak mocno satysfakcjonuje. Wydaje się być czasem jakby oszukiwaniem, chociaż to nie prawda. Oczywiście to są nasze odczucia po takiej sytuacji, więc mogą być odosobnione.

Podsumowanie

Ogólnie rzecz biorąc dodatek wypada naprawdę pozytywnie. Świetna historia, rozbudowane scenariusze, lepsze wyważenie przygód.

Jeśli chcecie poczuć prawdziwą radość z rozgrywki polecamy zacząć od grania 3 bohaterami. Da się nawet to zrobić w dwie osoby – możemy zaświadczyć osobiście 🙂

dav

Zawartość pudełka:

  • Instrukcja
  • Księga Przygód
  • 10 plastikowych figurek
  • 2 arkusze bohaterów
  • 21 kart klas
  • 9 kart przedmiotów sklepowych
  • 4 karty stanów
  • 18 kart mrocznego władcy
  • 4 kart potworów
  • 4 karty pogłosek
  • 3 karty zaawansowanych przygód
  • 2 karty poplecznika
  • 1 karta sługusa
  • 16 kafelków planszy
  • 1 znacznik celu
  • 5 żetonów stanu
  • 1 żeton śledzenia
  • 4 karty reliktów
  • 1 żeton poplecznika
  • 1 żeton sługusa
Liczba graczy: 2-5 osób
Wiek: od 14 lat
Czas gry: około 120 minut

Cena: od około 112 zł (Kruczy Dwór na Ceneo)

Ilość rozegranych partii: 12+
 
Plusy:
  • Scenariusze z świetną historią
  • Więcej kart
  • Nowi bohaterowie
  • Nowe kafelki planszy

Minusy:

  • Żeton zamiast figurki Skarna
  • Czasem kiepsko wyważone scenariusze

 

OCENA: 8/10

3 uwagi do wpisu “Descent: Kruczy Dwór – recenzja

  1. Pingback: Level #20 complete – luty/marzec | Level Up Strefa

Dodaj komentarz